سفیدگری البسه جین با مواد جایگزین پرمنگنات پتاسیم

ایجاد افکت یا رنگبری با اسپری به وسیله پرمنگنات پتاسیم (KMnO4) شایع ترین فرایند برای سفید کننده های موضعی البسه جین بوده و یک روش قابل اعتماد و با دوام است.
هر روز در سراسر جهان بیش از 5 تن پرمنگنات پتاسیم استفاده می شود که به معنی تخلیه بسیار زیاد آن در پساب و فاضلاب است. این یک روش موثر است اما خطرات زیادی برای محیط زیست و سلامت انسان (سرطان کبد) ایجاد می کند.
از آنجایی که پرمنگنات پتاسیم حاوی منگنز است که یک فلز سنگین است و قابل تجزیه نیست و با ایجاد سمیت بسیار بالا برای محیط زیست بسیار خطرناک است.
در بسیاری از کشورها مقررات سختگیرانه یا حتی تعهدی برای ارائه مدارک برای جلوگیری استفاده از KMnO4 وجود دارد. پس سفید کننده هوشمند جهت سلامت انسان و محیط زیست مورد نیاز است!

organIQ BLEACH

این ماده که از سوی گروه CHT برای اولین بار در ITMA 2015 در میلان معرفی شد در حال حاضر در دسترس قرار گرفته است. اکنون ما می توانیم با افتخار orgIQ Bleach را نه تنها به عنوان اولین جایگزین زیست محیطی برای پرمنگنات پتاسیم، حتی برای مصارف سنگ شویی جین و جایگزین سفید کننده های کلردار، که موجب صرفه جویی در انرژی و صرفه جویی در آب و زمان است، معرفی کنیم.

ماده organIQ BLEACH یک ماده سفید کننده آلی است که بدون فلزات سنگین، کلر و AOX آزاد شده و کاملا تجزیه پذیر است.بر خلاف پرمنگنات پتاسیم و سفید کننده کلر، خنثی سازی نیاز ندارد و فقط در انتهای فرآیند شستشو انجام می شود. همچنین فاضلاب با مواد سمی آلوده نمی شود. organIQ BLEACH در فهرست مواد سبز قرار گرفته توسط فهرست EIM امتیاز گرفته است از سوی bluesign® تایید شده،و GOTS آنرا گواهی کرده است.
به گفته مدیران این شرکت ؛ تجارب بسیار مثبتی که ما و مشتریانمان در دو سال گذشته به دست آوردیم نشان داد که organIQ BLEACH دارای خواص بیولوژیکی بسیار عالی و بازدهی خوب است. این یک جایگزین بسیار مناسب جهت رمنگنات پتاسیم است. تکنسین ها و طراحان از مارک های مشهور، آن را حتی بهتر، پاکیزه تر و با کنتراست بیشتر می دانند.

در رابطه با توسعه مواد جدید جایزین پرمنگنات پتاسیم دو شرکت پیشرو در جهان یعنی Tonello و Jeanologia نیز شرکت داشته اند.
سفیدگری با این مواد نیاز به مصرف انرژی نداشته و در دمای محیط عملکرد و سفیدی بسیار خوبی را بروی کالا ایجاد می کند.میانگین جذب این مواد توسط البسه 25٪ است و عملا هیچ آسیبی به جین نمی رساند چراکه organIQ BLEACH تنها روی سطح کار میکند.
با استفاده از ترکیبی از مواد شیمیایی پیشرفته و مدرن و تکنولوژی ماشین آلات، می توان از شستشوهای شیک و مدرن استفاده کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *