رونمایی از رنگ های جدید نیل آرکروما بدون آنیلین

رنگ های نیل جدید آرکروما با ساختار ویژه شیمیایی آن که بدون مواد سمی آنیلین هستند در کنفرانس Planet Textiles 2018 در ونکوور کانادا معرفی شد.
عنصر آنیلین یک ماده سمی اجتناب ناپذیر در رنگرزی دنیم با رنگزای ایندیگوست که برخلاف سایر مواد شیمیایی ، آنیلین با رنگدانه های نیل قفل شده و از اینرو در فرایند شستشو از روی پارچه شسته نمی شوند.
آزمایش های علمی نشان داده است که آلودگی های آنیلین برای انسان ها سمی بوده، باعث آلرژی پوست، صدمه به ارگان های اصلی و نقایص ژنتیکی شده و همچنین با سرطان در ارتباط است.آنیلین همچنین برای حیات آبزیان سمی است، که به عنوان دو سوم از 400 تن از پسابهای سالانه در فاضلاب ها و پساب ها را آنیلین تشکیل می دهد.بنابراين این مواد شيميايی در ليست محدود مواد (RSL) برخی از مارک های عمده لباس مانند لوی اشتراوس، باربری و H & M قرار میگیرد.
به نقل از الکساندر وسلز، مدیر عامل شرکت Archroma،گفته شده : “ما پوشاک جین را آزمایش کرده ایم و دریافتیم غلظت آنیلین غالبا بیشتر از حد انتظار است و این موضوع می تواند برخی از تولید کنندگان متعهد به توافق RLS را بیش از پیش محدود سازد.بنابر این ما با پاکسازی رنگ های ایندیگو از مواد شیمیایی سمی خطرناک در زنجیره تامین دنیم قصد داریم که از کارگرانی که در خط تولید جین کار می کنند ،مصرف کنندگان جین، و محیط زیست و آبراه های پاکیزه محافظت کنیم. “
متخصصان تحقیق و توسعه، این شرکت یک جایگزین بدون آنیلین – بنام Denisol Pure Indigo 30 پیدا کردند که به نظر می رسد در حال حاضر ” راه پایدار تری “است.

علاوه بر این، آخرین نوآوری ارائه شده توسط Archroma مصرف 90 درصد آب کمتر در زمان رنگرزی را بهمراه دارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *