حل مشکل پیلینگ پارچه با تکمیل جدید

پژوهشگران مرکز تحقیقاتی ARC در همکاری با HeiQ و با کمک محققان (IFM) دانشگاه واشنگتن، طیف وسیعی از تکمیل های بدون فاز Fuzz (کرک)را توسعه داده اند که باعث کاهش پیلینگ ناخوشایند در پارچه می شود.
پیلینگ در اثر اصطکاک الیاف باهم در نتیجه وجود الیاف سست و گوله شدن کرک ها بوجود می آید . “کلید جلوگیری از پیلینگ این است که یا الیاف کرکی در سطح پارچه حذف شوند یا ساختار سطحی پارچه بگونه ایی تکمیل یا تثبیت شود تا الیاف سست یا کرک سطحی آن در اثر مالش یا اصطکاک دور هم جمع نشوند.
تکنولوژی NoFuzz HeiQ مانند پلی در بین فاصله های موجود میان الیاف عمل می کند و الیاف شل را با ساختارهای پلیمری چسبنده تقویت می کند درنتیجه موجب بهبود قابل ملاحظه ای در برابر پیلینگ می شود.

افزایش طول عمر لباس

مدیر اجرایی HeiQ استرالیا، دکتر موری هایت، یکی از بنیانگذاران HeiQ Materials AG، گفت: ایجاد پیلینگ و مقاومت سایشی به طور کلی یکی از بزرگترین مشکلات مربوط به لباس بوده است، به ویژه هنگامی که پای الیاف استیپل بمیان می آید.
“صنعت نساجی سال ها تلاش کرده است تا با این مسئله برخورد کند، اما هیچ یک از روش های موجود حال حاضر کاملا رضایت بخش نیست – اکثر تکمیل های پارچه منجر به احساس ناخوشایندی بروی پارچه شده و باعث کاهش راحتی پوشش آن می شود.”

دکتر Sutti می گوید که درمان HeiQ NoFuzz ​​کمک می کند تا طول عمر لباس پوشیدن و پاره شدن را افزایش دهد، در نتیجه، در طول عمر مفید لباس ها نقش مهمی ایفا می کند.

او گفت: “این تکمیل می تواند در تمام انواع لیف ها مورد استفاده قرار گیرد، اما نشان داده شده است که در نخو ترکیبات طبیعی / مصنوعی به طور خاص تاثیر بهتری می گذارد.”

تکنولوژی NoFuzzدومین محصول تجاری است که از همکاری IFM با HeiQ، پس از سال 2016 بیرون می آید.دکتر Sutti گفت او و تیمش متعهد به همکاری با HeiQ در تعدادی از پروژه ها بودند تا عملکرد و پایداری پارچه را بهبود بخشند.
او گفت: “همکاری ما طیف وسیعی از موضوعات را شامل می شود، از جمله توسعه پلت فرم الیاف نوری تا راه اندازی فن آوری های جدید در صنایع نساجی.”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *