ترکیب تکنولوژی جدید روبات ها با ماشین های دوخت

ترکیب تکنولوژی جدید روبات ها با ماشین های دوخت و تولید بافت سه بعدی برای صنایع خودرو
تکنولوژی جدید به ویژه طرح های با کیفیت را با درزهای موازی منحنی تحقق می بخشد.Yaskawa Motoman GP7 از Yaskawa پایه سیستم کاملا اتوماتیک دوخت RoQom 6000 را تشکیل می دهد. (منبع: YASKAWA) Yaskawa Motoman GP7 اساس سیستم خودکار دوخت RoQom 6000 است
روبات دوخت در عمل بسیار کاربر پسند است. (منبع: یاسکوا)دیترام کوهن، مدیر کارخانه KMF، پتانسیل بسیار زیادی را برای ربات دوختن فراهم می کند.Dietmar Kuhn، مدیر عملیات KMF، پتانسیل بسیار زیادی را برای روباتهای دوختی می بیند. (منبع: یاسکوا)
تولید اتوماتیک از درزهای منحنی lockstitch سریع، پردازش قابل اعتماد و اقتصادی با روبات دوخت است. (منبع: یاسکوا)ربات طرح های جدید را در داخل خودرو معرفی می کند. ربات دقت قابل توجهی را در فرآیندهای دوختی به ارمغان می آورد، که امکان طراحی های جدید در داخل خودرو را می دهد. (منبع: یاسکوا)

KMF Maschinenbau GmbH در Schwäbisch-Gmünd متخصص در ساخت ماشین آلات دوخت اتوماتیک از سال 1973 بوده است. در حالی که پایه مشتری در راه اندازی آن عمدتا از تولید کنندگان پوشاک بود، امروزه اکثر سفارشات از بخش خودرویی می باشد و این مشتریانی هستند که خواستار کیفیت بالا هستند. 
Dietmar Kuhn، مدیر کارخانه KMF، الزامات مورد نیاز را مشخص می کند: “هنگامی که روی صندلی های چرمی برای وسایل نقلیه برتر می آید، دوختن تزئینی موازی باید دقیق باشد تا یک نیمه راننده – و با یک نخ با ضخامت 0.4 میلی متر، یعنی 0.2 میلی متر . به همین دلیل است که این درزهای منحنی با کیفیت بالا در خطوط موازی تقریبا غیرممکن است که بتوانند با دست تولید شوند. “به منظور رعایت الزامات مشتری برای ظاهر با کیفیت بالا از صنعت خودرو، نیازهای مداوم برای راه حل های جدید و نوآورانه وجود دارد. طبق دیکتات کیفیت و هزینه بهره وری، کارشناسان KMF پتانسیل غول پیکر در رباتیک را برای ارائه راه حل های قابل اطمینان فرایند مشاهده می کنند. آنها در حال حاضر تجربه رباتیک را در استفاده خودکار از چسب های اسپری به اثاثه یا لوازم داخلی به دست آورده اند و از این دانش برای توسعه فن آوری دوخت کمک های روبات استفاده می کنند. 
نیاز به سرعت و دقت ربات های شش محورمعیارهای پویایی، دامنه و دقت نقش تعیین کننده ای در انتخاب یک روبات مناسب داشت. از آنجا که تحمل مورد نیاز در بخش پایان یافته 0.2 میلی متر بوده و چرم به عنوان مواد طبیعی مورد تغییر قرار گرفته است، این شرکت در زمینه قرار دادن یک ربات شش محور با تکرارپذیری که در حدود توان ده  بهتر بود. علاوه بر این، KMF بسیار مهم بود که تولید کننده ربات باید یک شبکه جهانی داشته باشد، به عنوان 75٪ از ماشین های دوخت اتوماتیک خود را برای صادرات باشد. 
“پس از تجزیه و تحلیل بازار فشرده، ترکیب ایده آل در یاسکوا را به عنوان یک همکار سیستم و GP7 Motoman یافتیم . با تکرارپذیری 0.03 میلی متر، ربات بسیار دقیق است، دسترسی آن تقریبا یک متر نیز متناسب با لایحه است و به طور پویا ربات شش محور می تواند با ماشین های دوختنی ما هماهنگ باشد “، کوهن تاکید دارد. این ربات پایه ای برای سیستم دوخت کاملا اتوماتیک RoQom 6000 را تشکیل می دهد که شامل یک ماشین دوخت، سیستم پردازش تصویر، SPS ایمنی و قالب های مربوطه است که در آن قطعات ایمن می باشد. 
وظایف چالش برانگیز برای معرفی بازاردر راه اندازی RoQom 6000 سلول دوختنی خودکار برای نشان دادن عملکرد آن در یک برنامه خواستار شد. مجموعه وظیفه تولید موهای منحنی موازی روی صندلی چرم برای وسایل نقلیه در بخش حق بیمه بود. تلاش های فوق العاده ای که در این بمب تزئینی انجام می شود، نه تنها زمینه های بصری را موجه می سازد، بلکه همانطور که کوهن می داند، همچنین عملکرد راحتی مهمی را به وجود می آورد: “بافتن بالا باعث تغییر شکل سه بعدی سطح می شود که به بهبود گردش هوا کمک می کند و به نوبه خود مانع  تشکیل عرق می شود. ” 
با استفاده از سلول دوخت روبات تولید اتوماتیک درزهای منحنی در lockstitch سریع، پردازش قابل اعتماد و اقتصادی است. فقط درج و حذف مقاله در قالب ثابت بر روی مچ دست ربات هنوز کتابچه راهنمای کاربر است. تمام مراحل تولید بیشتر توسط روبات و ماشین دوختی به اشتراک گذاشته می شود. ربات به طور دقیق به دنبال مسیر پیش تعیین شده از درز در زمان با ماشین دوخت می باشد. با دقت یک دهم میلیمتر، Motoman GP7 کاغذ را تکان می دهد و مقیاس را با مقادیر اصلاح پردازش تصادفی تصویر در زمان واقعی، در طول دوره که از تحمل مواد چرم طبیعی جبران می شود، محاسبه می کند.

ظاهر با کیفیت بالا کوهن می گوید: “کسانی که با ربات دوختن ما آشنا نیستند، بدون شک روند تولید این مقالات را مورد سوال قرار می دهند.” در مقابل، فرآیندهای دستی خیاطی مستعد خطا هستند و نیازمند بررسی های کیفی شدید هستند.با ترکیب ربات دوختنی و جبران تحمل دوربین، RoQom 6000 به سطح کیفی جدیدی میرسد. روند خودکار باعث کاهش قابل توجهی در میزان نقص می شود. رد محصولات گرانقیمت تقریبا حذف می شود، پایبندی به مهلت تحویل بهبود یافته و زمان زیادی صرفه جویی می شود. کاربران از صنعت خودرو به خصوص در مورد آزادی جدیدی که در رابطه با پیچیدگی های پیچیده به دست می آورند، به شدت مشتاق هستند: “وقتی که به خطوط شفت می آید، خلاقیت طراحان وجود ندارد. این امر بر روی محیط داخلی در آینده تاثیر خواهد گذاشت، و  انعطاف پذیری بیشتر  را خواهد داشت”.علاوه بر دوخت پوشش صندلی خودرو، KMF در حال حاضر از صنایع خودروسازی برای پانل های درب برای تسمه جانبی و سه بعدی دوخت در داشبورد دریافت کرده است. 
کوهن همچنان یک آینده درخشان برای دوخت کمک های روبات در مناطق دیگر، مانند دوخت فیلتر ها و پارچه های پارچه ای می بیند: “این فرآیند امکان بالقوه نامحدود را فراهم می کند. 
Industrie 4.0 سازگار با فرآینداستفاده از روباتیک با تکنولوژی کنترل پیشرفته در نهایت، نیاز به یکپارچه سازی فرآیندهای دوخت در محیط Industrie 4.0 را ایجاد می کند. برای این منظور، سلول های مستقل مدولار می توانند به سادگی به فرآیندهای موجود متصل شوند. سیستم RoQom 6000 در هنگام تبدیل به نسخه های دیگر محصول و گسترش گیاه بسیار انعطاف پذیر است. بنابراین، سلول های فردی می توانند گام به گام برای تکمیل خطوط تولید که در آن بارگیری و حذف کتاب با بارگذاری اتوماتیک جایگزین شود.و در صورت لزوم، ما می توانیم ماشین های دوختنی بزرگ خود را برای کار سه بعدی استفاده کنیم. کوهن می گوید: تحت این شرایط، پتانسیل قابل توجهی برای فرایند ربات به عنوان پایه ای برای آینده دوختن می بینیم. 

مطلب و ترجمه از آقای امین ارجمندی از نمایشگاه فرانکفورت آلمان 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *