دستکش های هوشمندGoldFinger

دستکش های هوشمند را میتوان رابط انسان و ماشین دانست وسیله ایی که مانند جوی استیک و موس عمل میکند و یک رابط کاربری مناسب را برای ما ایجاد میکند .
چالش دانشمند تامین و ساخت دستکشهایی است که در عین سادگی کارآمد باشند ؛ دانشمندان دانشگاه Politecnico di Torino and MIT به سرپرستی جورجیو دی پاسکواله از دانشگاه ایتالیا باور دارند یک قدم به تحقق ساخت دستکش هایی که خود انرژی خودشان self-powering را تامین می کنند نزدیک تر شده اند.
هرچند ظاهر دستکش مانند دستکشهای اسکی است اما واقعیت امر ادغام اجزای الکترونیکی و مکانیکی به صورت پوشیدنی در درون دستکش است.

در طراحی این نوع آوری ورود اطلاعات و کار با آن بمراتب از نمونه ها و ابزار های قبلی راحتتر است.

برتری ها و تکنولوژی ساخت :

دستکشهای GoldFinger از طریق بی سیم به کامپیوتر و یا دستگاه های دیگر متصل شده ٬ و بوسیله حرکت انگشتان با استفاده از ترانسفورماتور فیزوالکتریک انعطاف پذیر انرژی لازمه را تامین کرده که همین امر باعث کاهش وزن و بی نیازی آن به کابل های تامین انرژی شده است.
علاوه بر این سنسور ها ٬ سوییچ ها و سیم کشی های مورد نیاز ٬در بافت دستکش به گونه ایی بکار رفته است که احساس نشده و همانند یک دستکش واقعی بصورت کاملا انعطاف پذیر عمل میکند.

دستکش های Goldfinger با استفاده از حرکات ساده دست قادر به کنترل ماشین آلات و سیستم های مختلف است همچنین حرکات دست توسط تکنولوژی ردیابی نوری به وسیله نرم افزار تفسیر و خوانده می شود .

تیم پژوهشگران دانشگاه Politecnico di Torino پیش بینی میکنند در آینده ایی نه چندان دور میتوان از این فن آوری در زمینه های پزشکی در بخش جراحی رباتیک و مدیریت سیار کارخانه ها بعنوان یک کنترولر ارگونومیک بهره برد.

نتیایج این تحقیقات توسط انجمن مهندسی مکانیک آمریکا منتشر شده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *